Teplomer s termoclankem typu K

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Úterý Červen 28 10:14:32 CEST 2005

Dobry den,

v podstate Vam bude stacit zesilovac s jednim OZ pred nektery z beznych
procesoru s A/D vstupem, nebo muzete pouzit nektery SigmaDelta prevodnik
(AD7705) s vstupnim rozsahem 20mV a ten pripojit k nejakemu procesoru. Jedna
se jen o mereni maleho napeti, protoze jde o relativne pomale mereni a
termoclanek ma velmi maly odpor, neni zadny problem s rusenim.

Jedina potiz je v tom, ze jeste musite merit teplotu "studeneho"
(referencniho) konce termoclanku. Kdyz uz tam budete mit procesor, pouzil
bych nejaky teplomer jako DS18B20, nebo neco s sirkove modulovanym vystupem.
Nebo bude stacit i dioda ci termistor, pokud budete mit A/D prevodnik s vice
vstupy.

S pozdravem
Pavel Poucha

From: "Landa Martin" <Martin.Landa@pvt.cz>
To: "HW-news" <hw-list@hw.cz>
Sent: Tuesday, June 28, 2005 10:05 AM
Subject: Teplomer s termoclankem typu K

Zdar ve spolek!

Vali se mi tu termoclanek typu "K" k nějakému multimetru, ktery jsem si
kdysi zakoupil v GM. Rad bych jej pripojil k necemu cim bych mohl
vyhodnocovat teplotu. Napadl me bud prevodnik teplota-frekvence (napr
°C/KHz) meril bych na citaci, nebo nejaky predradnik ke klasickému
multimetru, ale mozna by bylo super spise nejake reseni primo s uP a
displayem. Nevyslo nekde neco?

ML