Ceska Televize a poplatky

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Červen 27 13:35:52 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 27.6.2005:

> Neviem,ako v Cechach ale na Slovensku platime aj umelcom dan v cene
> reprodukcnej elektroniky.To znamena,za aj ked v zivote nevlozim do
> CD prehravaca slovensky titul,musim za to platit.

To se plati pochopitelne i v Cesku. V cene kazde vypalovacky je takova
dan, v cene kazdeho CD-R a DVD-R je takova dan...

Napriklad ja jako producent software spotrebuji rocne mnoho tisic CD-R
medii a stovky DVD-R medii a na tato CD/DVD nahravam svuj software,
software zahranicnich firem, ktery distribuuji, demoverze, prezentace,
zalohy dat apod. Ackoliv na zadnem takovem mediu nikdy neni ani
pisknuti souvisejici s nejakou autorskou hudbou, tak za to v cene
media platim velke penize soudruhum Jandum apod.

To mas asi totez jako je dan za kopirovani, kdy z kazde provedene
kopie se odvadi podobna dan, prestoze nikdo si nekopiruje zadne knihy,
ale zivnostaky, danova priznani, smlouvy, ceniky apod.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz