Ceska Televize a poplatky

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Červen 26 23:51:34 CEST 2005

Zdravím,

tohle je obecně rozšířený omyl.
Podle momentálně platného právního názoru (tím se řídí soudy a není to
dáno zákonem, ale názorem vyššího soudu v již ukončeném soudním řízení -
takzvaným judikátem, či jak se to jmenuje) je "zařízení technicky
způsobilé..." takové, které bylo původně za tím účelem vyrobeno. Pokud z
něj byla dočasně vyjmuta nějaká část, tak to na věci nic nemění.
Původní judikát se sice týkal něčeho zcela jiného, ale soudy přijaly
tento judikát jako universálně platný. Alespoň takto mně poučil můj
právník.

Mimochodem, původ toho judikátu je zajímavý. Jednalo se o to, že jedna
firma v ČR koupila větší množství pušek Sa-58 a po jednoduché úpravě
(něco se uřízne -> zbraň nestřílí dávkou -> lze jí prodávat na volném
trhu) je prodávala.
Soud usoudil, že zařízení bylo technicky způsobilé (chybějící kousem tam
přivaříme) a prodej zakázal. Od té doby soudy považují cokoli, co bylo
původně nějak vyrobeno za "technicky způsobilé".

Takže vyjmout tuner z TV nepomůže. Pokud by měl někdo doma jen video
monitor (např. profesionální SONY) nebo počítačový monitor, tak je to
OK.

Zdraví PavelK