termistor ve vinuti motoru

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Červen 23 14:20:38 CEST 2005

Nevedel by nekdo, jaka je charakteristika PTC termistoru, co byva ve vinuti 3f motoru? Mame motor, kde je PTC termistor, za studena ma asi 270ohmu, motor je napajeny z frekvencniho menice ABB, termistor je zapojeny do analogoveho vstupu toho menice podle manualu (analogovy vystup napaji termistor 1,6mA, paralelne je pripojeny analogovy vstup, ktery snima napeti, jediny rozdil je v tom, ze v tom manualu je to na obrazku zapojene 4-vodicove a ja to mam jen 2-vodicove).

Cca 0-1,5kohmu ma byt normalni stav, 4kohmy "zvysena teplota", ale nevim, kolik stupnu je ta zvysena teplota... V jednu chvili byl motor pretezovany, trosku se roztopil tak, ze na nem nesla pomalu udrzet ruka, ale frekvencni menic meril porad cca 300-400 ohmu.
Pri pokusnem odpojeni termistoru zahlasi "motor overtemp" - celkem logicky, pac napeti vyleti nahoru.

Predem diky za rady.

P.K.