Uzemnit stozar k antene?

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Červen 21 20:48:42 CEST 2005

Hmmm kazdopadne to tak zkusim, protoze:
1 Vira tva te uzdravila
2. pravdepodobnost ze se blesk trefi zrovna do meho baraku, snad neni tak
velka
3. temi opatrenimi by se mela alespon trochu zvetsit pravdepodobnost preziti
elektroniky
4. pokud to vsechno aspon trochu pomuze a sousedum odejde neco driv nez me,
muzu se tvarit jako velky odbornik :-)))

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, June 21, 2005 12:27 PM
Subject: Re: Uzemnit stozar k antene?

On Tue, 21 Jun 2005, Jirka wrote:

> Ano, mel. Teoreticky... Viz jine prispevky moje a druhych. Pri
> ultrastrmem cele vyboje bych si mimochodem fakt vubec netroufnul tvrdit,
> ze na tom trafu bude pouze par desitek kV (mimochodem i to by na beznem

Je fakt ze prostor ma svoji indukcnost a hromosvodny drat take. Takze tam
jde spis o porovnani delky svodoveho dratu do zeme a delky kabelu od anteny
k zesilovaci. Kdyz bude zesilovac blize k antene nez hromosvod k zemi,
tak v prvni casti asi muze nakoupit mnohem vic ten zesilovac, nez to zacne
tect do zeme a napeti klesne.

Asi by to chtelo u veci na strese pospojovat PE s hromosvodem a NF signaly
prenaset dolu jen optikou.... :-)