Travex

aze azehw@volny.cz
Pondělí Červen 20 13:37:47 CEST 2005

Tak tak, puvodne tam NaCl nebyla.
AZE

----- Original Message -----
From: "peterm" <servis@centron.sk>
To: <hw-list@hw.cz>
Sent: Monday, June 20, 2005 1:04 PM
Subject: Travex

Mam dojem,ze opacne.Chloristany su nebezpecnejsie,asi tym stvrtym kyslikom
vo vzorci (chlorecnan = ClO3,cloristan = ClO4 ak sa nemylim,nie som
chemik)Pozor,nemylit si chlorecnan sodny s travexom.Tam bolo asi 50 percent
NaCl,teda kuchynskej soli,myslim si prave preto,aby sa s tym nedali nic
nebezpecne urobit.Napr. vyhodit Stalinovu sochu do luftu.V sedesatych
rokoch,ked som s tym prisiel do styku,chlorecnany a chloristany boli prisne
nedostupne beznemu cloveku.Obchadzali sme to objednavkami pre pioniersky
kruzok chemikov.Stacilo razitko riaditela skoly.Teraz mi ale napada,ze je
mozne ze spocatku tam ta NaCl nebola.

To snad ne? Pokud se teda nepletu tak chlorecnany jsou levnejsi a mnohem
vice nebezpecne a nestale nez chloristany. (uz jsem se tech pyroslozi neco
nadelal)

Horky Ales