Manchester for X51

Jan Matejka matejka@cat.cz
Pondělí Červen 20 12:51:11 CEST 2005

Kdyz jsem o tom mudroval pro jeden projekt (zatim nerealizovany), tak mi pro
aplikace s MCU obdarenymi UARTem vyslo jako velmi dobre jej primo pouzit s
tim, vysilana data budou kodovana tak, aby vysledna stejnosmerna slozka byla
nulova.
Vyhodou je mj. vyuziti kvalitnihio vzorkovani signalu přijímačem uartu.
Navrzene jsem to mel tak, ze bude pouzito 8bitu bez parity 1 stopbit. Kazdy
bit dat bude kodovan do dvou prenasenych bitu, bud jako 10 nebo 01.
Aby byla zachovana nulova složka musi byt data vysilana bez preruseni, aby
se neprotahovala doba stopbitu.
Pred vysilanim vlastnich dat bude hlavicka, ktera zajisti ustaleni
stejnosmerne slozky signalu v analogove casti prenosove cesty a
synchronizaci uartu prijimace.
Hlavicka obsahuje data, ktera nejsou platnymi hodnotami, ale maji
stejnosmernou slozku nulovou napr: nekolikrat opakovane 00110011 nasledovane
11001100 jako poslednim znakem hlavicky. Neni spatne si hlavicku napsat na
papir a overit si, ze pri jakemkoliv zacatku prijimani se ma moznost
prijimac zasynchronizovat.

Treba Vam to jako inspirace pomuze
Jan Matejka