RE: Organizace dokumentů

Pondělí Červen 20 12:11:44 CEST 2005

Možná už je to při dnešku pasé ale ještě připojím pro pana Rottera doplnění:
Ten systém je dobrý právě na kupící se materiály - nemusím přemýšlet co s nima - ta nejhorší a čas nejvíce konzumující otázka vždycky byla: Sakra kam to mám dát abych to potom našel ? Takže teď to prostě do toho šanonu vrazím opatřeno archivním číslem a vypíšu jeden řádek tabulky. Za 20 sec. hotovo.
U souborů samozřejmě netvořím adresář pro každou ptákovinu - mám jeden odkládací - pracovní a zpravidla "končím  týden" archivací, po týdnu už je zpravidla jasné, co stojí za to archivovat. Nejhorší bylo udělat ten archiv papírů zpětně po cca 2 letech různého složkování a třídění do šanonů podle hledisek, které jsem zapomněl vždy den po založení dokumentu.
Za trošku neobratné považuju archivování emailové korespondence. Chybí mi možnost přetáhnout kliknutím dopis do adresáře (ne do složky v Outlooku) v textové formě. Musím to řešit exportem. Ale zase těch relevantních emailů není tolik.
To že se ten systém osvědčil a není zas tak náročný na udržování mám dokázáno mj. i tím že jsem ho zavedl na rodinné papíry (vysvědčení, pojistky, půjčky, lékařské zprávy, daně, spoření, nájem ... - známe všichni) a je to naprostá pohoda a zvládá to i manželka. Takže už žádné složky, jedna velká krabice a v ní všechno pouze podle archivního čísla. Pouze se musí zálohovat (a pečlivě) ta excelovská tabulka.

Kručinský