jaky procesor

Jiří Reček recek.jiri@quick.cz
Neděle Červen 19 02:47:15 CEST 2005

Není mi ještě jasné, co přesně to má dělat. Jestli jse jen o náhradu toho
hardware nějakým podobný, co se vyskytuje v procesoru, může to být problém.
Ale když k tomu budeme přistupovat z jiné stránky - co to má dělat, tak
můžeme dospět například i k úplně jinému principu funkce.

To uvedené zapojení obsahuje oscilátor, pomocí kterého jsou schopné hradla s
diodama vyhodnotit nějakou hranici kapacity, kdy sepnou a kdy ještě ne. V
podstatě jde asi o to, že pořebujete dva logické signály, keré slouží jako
náhrada za kontakty nějakého telegrafního klíče. Vy chcete asi použít klíč,
který pouze mění nejakou kapacitu. Takže se rozhodnu asi tak, že procesor
může tu kapacitu vyhodnotit tak, že sepne jeden výstup na log. 0, pak ten
vývod přepne na vstup a po zapnutí pullupu vyhodnotí, zda se úroveň změní na
log.1 hned nebo až za chvíli....

Než Vás nakopnu, tak bych ještě chtěl vědět:
- konstrukce toho klíče - jestli jen mění kapacitu, potom jakou kapacitu má
v klidu, při jaké kapacitě to má sepnout a k čemu se ta kapacita vztahuje,
zda ke GND nebo k zeměkouli,
- ten výstup je jako u uvedeného zapojení, to znamená dva výstupy
sepnuto/rozepnuto? nebo ten procesor má mít již audio výstup sinus čárky a
tečky v nastavitelných intervalech a nastavitelnou frekvencí ...
CO TO MÁ CELÉ DĚLAT?

Můžete mě prosím popostrčit? V nynějším prototypu jsem zredukoval výstupní
hradla z uvedeného zapojení. Dále je jasné, že oscilátor nahradím PWM. Ale
jak se zbavím toho jednoho hradla plus 2 diod, dvou odporů a kondenzátoru na
jedno pádlo mi není jasné.

Díky, Vojta Bubník

< K tomu je třeba připojit nějaký procesor s nenáročným softwarem, na nějž
< jsou tyto požadavky:
< - levný
< - je snadno dostupný, třeba v GME
< - má malou spotřebu, typicky 1mA
< - má malé pouzdro, ideálně DIL14, maximálně DIL20
< - umí PWM, kterým se nahradí v uvedeném schematu oscilátor, tedy jedno
< pouzdro
< - dá se programovat v C nějakým freeware nástrojem pod Windows (Fakt se mi
< nechce učit se další assembler)
<
< Rozhoduji se mezi PICem a AVR. Na PICy vím pouze o kompileru od HI-TECH,
< který je ale dost zmrzačený. Pro AVR vím jen o kompileru GCC, který ale
< neumí ATtiny. GCC umí pouze ATmega, nejmenší dostupný v GME je ATmega8,
< který má pouzdro DIL28.
<
< Můžete mi to prosím doplnit / vyvrátit / navrhnout něco lepšího?
<
< Ještě taková lahůdka, nedal by se i zbytek uvedeného schematu nahradit
< nějakým obvodem v daném procesoru?
<
< Díky, Vojta Bubník
<