jaky procesor

Jiří Reček recek.jiri@quick.cz
Pátek Červen 17 21:14:27 CEST 2005

ATmega8 je levný, snadno dostupný, do jednoho miliampéru bych se odvážil
tvrdit, že by taky šel, pokud by Vám nevadil 1.5mA, tak bez problémů,
používám pouzdro TQFP s 32 vývodama, je mrňavý (10x10mm) a není třeba do
plošňáku vrtat žádnou díru, PWM má 3 kanály, GCC samozřejmě umí, uvedené
schéma bych kompletně tím procesorem nahradil bez jakýchkoliv dalších
součástek.
Odhadoval bych to celé na jeden procesor (já bych použil ATmega8, protože
jej mám nejraději) plus 3 kusy 47nF kondenzátory. Možná ještě jeden odpor s
kondenzátorem, protože jen tak tuším (nevím), jaký to má mít výstup.

Jirka

K tomu je třeba připojit nějaký procesor s nenáročným softwarem, na nějž
jsou tyto požadavky:
- levný
- je snadno dostupný, třeba v GME
- má malou spotřebu, typicky 1mA
- má malé pouzdro, ideálně DIL14, maximálně DIL20
- umí PWM, kterým se nahradí v uvedeném schematu oscilátor, tedy jedno
pouzdro
- dá se programovat v C nějakým freeware nástrojem pod Windows (Fakt se mi
nechce učit se další assembler)

Rozhoduji se mezi PICem a AVR. Na PICy vím pouze o kompileru od HI-TECH,
který je ale dost zmrzačený. Pro AVR vím jen o kompileru GCC, který ale
neumí ATtiny. GCC umí pouze ATmega, nejmenší dostupný v GME je ATmega8,
který má pouzdro DIL28.

Můžete mi to prosím doplnit / vyvrátit / navrhnout něco lepšího?

Ještě taková lahůdka, nedal by se i zbytek uvedeného schematu nahradit
nějakým obvodem v daném procesoru?

Díky, Vojta Bubník