GME a antistatika

Horký Aleš HorkyA@penam.cz
Pátek Červen 17 12:12:28 CEST 2005

Toto se mi treba v GESu nikdy nestalo. Tam mi dali i 74LS zapichany ve vodivym molitanu a LEDky zabaleny do alobalu

Horky Ales

-----Original Message-----
From: Pavel Hudecek [mailto:phudecek@tiscali.cz]
Sent: Friday, June 17, 2005 11:25 AM
To: HW-news
Subject: Re: GME a antistatika

:-)) me vzdycky nejvic dostane, kdyz prodavac peclive zabali do alobalu
kilovoltove vykonove MOSFETy s velkymi vstupnimi kapacitami
a pak k tomu do plastoveho pytliku prihodi nezabaleny OZ s pikoamperovymi
vstupnimi proudy...

Jedine stesti je, ze soucastky, u kterych na tom opravdu zalezi, maji
obvykle svuj antistaticky obal. - Kdyby prodavac sahal treba na MESFETy
s papacitou pod 1 pF a bez ochrannych diod, nejspis bych mu vysvetlil,
ze je platit nebudu.

Obecne vzato samotny pytlik neni zas az takovy problem (zejmena pak u SMD,
protoze na svoje male rozmery nepochytaji dostatecny rozdil naboju).
V prodejne je klicovym okamzikem prvni dotyk prodavace s obsahem supliku,
kdy se naboje vyrovnaji pres prvni vhodnou cestu (supliky v GM ovsem nejsou
nijak velke, takze naboje v nich skladovatelne pro vetsinu soucastek nepredstavuji
riziko.

Skutecne nejcastejsi destrukce statikou nasleduje az po doneseni domu, kdy
nekteri lide dokazi castecnou realizaci antistatickych opatreni sance na zniceni
zvysit az ke 100 %...

PH