Vf modul RXQ1

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Pátek Červen 17 12:01:37 CEST 2005

No, jsem rád, že jsem pomohl. Já si ale myslím, že podobné problémy budete
mít s jakýmkoliv modulem. Pokud bude mít SQ, zase se Vám bude stávat, že se
tam bude objevovat rušení. Prostě to musíte SW ošetřit tak, aby připojené
zařízení rozpoznalo relevantní data a reagovalo pouze na ně. Algoritmus by
mohl být takový, že kduž tam je třeba 10ms klid, začne připojené zařízení
číst data a vyhodnocovat jejich korektnost. Vysílač by musel zaklíčovat,
řekněme 20ms počkat a pak začít vysílat data... Něco takového.
V pásmu 433MHz je již dnes takovýchto modulů spousta a budou se vzájemě
rušit. Dále toto pásmo patří Radioamatérům. Ti tam mají povolen výkon 750W
kdykoliv a kdekoliv, v určitých případech i víc. Takto mizerně provedený
modul Vám zaruším pravděpodobně na několik kilometrů i s menším výkonem a
značným kmitočtovým odstupem. Pokud nebudete mít takové stavy ošetřené ani
si neškrtnete. A pak už je jedno, zda tam ten SQ je nebo ne. To připojené
zařízení to prostě musí umět rozpoznat.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Milan MCM [mailto:magixe@volny.cz]
Sent: Friday, June 17, 2005 11:04 AM
To: HW-news
Subject: Re: Vf modul RXQ1

Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):

>To mi připadá jako šum rádia bez umlčovače šumu. V tom PDF nic o SQ
nepíšou.
>Pokud máte ty moduly 2 (asi ano že ?) zkuste jedním modulem začít vysílat
>jen signál bez dat. Pokud u přijímacího modulu ten šum zmizí je to jasné.
>Pak Vám nezbývá, než to ošetřit programově... Nebo na to šlápnout :-)).
>
>	Martin.

Ano děkuji , kápnul jste na to. Ve své naivitě a nezkušenosti jsem se
domníval že když nic nevysílá
tak přijímač je v "klidu".
Prvotní problém s logickou urovní I-O  na přepínání TX RX select jsem
odstranil.

Závěr
Pokud je modul zapnut a nastaven v modu PŘIJEM ,  a žádný vysílač na
této frekvenci nevysílá
je na výstupu přijímače stále obdelníkový pruběh 0-5V ruznorodé střídy a
frekvence.
Výstup tak "generuje" pseudonáhodná data a to nepřetržitě po dobu než
začne nějaký modul
vysílat - přesně řečeno není přepnut do polohy vysílej.

Takže musím přistoupit k navrhovanému řešení - šlápnout na to o:)))
Vzhledem k tomu že modul o kterém jsem si myslel více stál také více než
jsem si myslel
přistoupim k pokusu o SW ošetření.

V souvislosti s tím mne napadá ( modulek bude ve finále připojen k
51core CPU na RS232 TXD  RXD )
zda bude vhodné použít nějaké kodování signálu.

bitové kodování
bitové kodování 1/3 2/3
bytove kodování
FEC
Paritní bit
CRC
Hammingovo kodování

Které bude vhodné použít ? tak abych mohl přenos dat realizovat pomocí
SBUF ...
Jakou máte zkušenost

Milan