Detekce aktivni sazby elektriny ?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pátek Červen 17 11:18:48 CEST 2005

HDO nedela nic jineho jez ze v dobe jednoho tarifu pomoci rele prizemnuje
svuj vystup a tak, pokud me pamet neklame, samotne HDO ma dva stavy uzemeno
a vysoky odpor tj. zadnych 230V z nej neleze. To ze v dobe kdy není rele v
HDO sepnuto je zpusobeno na HDO pripojenymi stykaci a dalsimi bazmeky.
Zrovna dodelavam navrh "inteligentniho" 3 fazoveho merice odebrane energie
pro domaci automatizaci, ktery by mel umet pro kazdou fazi merit a logovat v
case ciny,jalovy a zdánlivý výkon s presnosti 0,1% a tam jsem detekci HDO
vyresil takto:

Ovladaci vodic ZHDO je pres 7M odpor priveden T a log. uroven se snima z  C
toho tranzisotru, pro pripad, ze by na HDO nebyl zadny dalsi detektor tj.
Nebylo by na nem 230V je z L1 pres 2M odpor privedeno napeti pred 7M odpor
detektoru.

Pokud vse pujde a podari se mi pres vikend dodelat navrh meteostanice pro
domaci automatizaci tak to pak vse vnekde vystavim a necham zkrytizovat.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of turby@chips.cz
Sent: Friday, June 17, 2005 9:04 AM
To: HW-news
Subject: Re: Detekce aktivni sazby elektriny ?

Zdravim,

 HDO ma vystup pro spinani stykace/rele. Co na nej povesite je uz vase  vec
:o) Klidne bych tam dal nejake male rele na 220V. Nevybavuju si  jestli
nahodou neni ten vystup "prizemnovany", takze by tam pak slo  asi povesit i
optoclen pri nizsim napeti. To ale stejne bude muset  ziskat nejakym dalsim
trafem aby to bylo oddelene. Nebo treba zde  drive zminovane zpusoby
pripojeni LED na 22V/AC, jen misto led pouzit  optoclen.

--
 turby@chips.cz