Dioda schopna svest 1uA ?

Jan Matejka matejka@cat.cz
Pondělí Červen 13 23:52:30 CEST 2005

Kdyz jsem v zasobach vybiral co pouzit jako ochranne diody na vstupu modulu
s A/D prevodnikem, vysly mi jako nejlepsi BA159. Oproti 1N4148 mely pri 5V
desetinovy proud v zavernem smeru. V propustnem smeru se chovaly take lepe,
pri danem proudu mely mensi ubytek napeti (ocekavane chovani).
Je to zrejme zalezitost konkretni varky a vyrobce. Podle datasheetu 1N4148
pri 10V obvykle ma proud v zavernem smeru asi 17 nA, BA159 za stejnych
podminek asi 15nA. Datasheety jednotlivych vyrobcu se vsak lisi.

Jan Matejka