pajeni SMD

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Červen 12 12:57:35 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 12.6.2005:

> len pre vlastnu zaujimavost, pokial to nie je samozrejme tajne.
> Kolko sa takymto postupom usetri oproti profesionalnej vyrobe
> (vratane vybavenia samozrejme)?

Neusetri se vubec nic. Ja osobne jsem to radeji moc nepocital, protoze
je mi jasne (a bylo mi vzdy jasne), ze tato domaci vyroba je, bude a
logicky musi byt vzdy drazsi. Obecne proste vyroba prototypu v
domacich podminkach je draha.

Kdyz potrebuji udelat kvalitni plosny spoj pro vicekusovou vyrobu, ba
dokonce i pro kusovou vyrobu, necham si to udelat ve fabrice.
Jednoduse vezmu software, namaluji schema, navrhnu plosny spoj,
vyexportuji a mailem poslu do vyroby. Za 14 dni mam na stole spickove
udelane prokovene plosne spoje zcela bez prace.

Problem je jediny - casto potrebuji jeden plosny spoj a to ted hned
okamzite, treba v sobotu. To mi nikdo neudela. Expresni profi vyroba
do par dni take pak cenove dost naroste. Takze toto je duvod, proc
jsem se vybavil na vyrobu plosnych spoju (pocinaje nanesenim
fotorezistu az po tu finalni upravu). Zcela logicky takovy prototyp
vyjde mnohem draz nez z fabriky, jeho hlavni vyhodou vsak je to, ze je
tu okamzite. Za to jsem ochoten zaplatit temi naklady i tim casem mnou
na nem stravenym.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem