pajeni SMD

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Červen 12 12:23:57 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 12.6.2005:

> Muzete popsat postup jak, urcite by to zajimalo vice lidi.

Delam to uplne stejne, jako se dela v normalni profi vyrobe. To
znamena, ze nanesu masku sitotiskem na desku, vysusim v peci, osvitim
UV pres predlohu, vyvolam pod tlakem, vytvrdim v peci.

Jsou dva postupy podle toho, zda se nanasi fotomaska (fotopotisk) nebo
normalni maska (normalni potisk), tj. bud se osvicuje sito a nanasi se
finalni motiv, nebo se nanasi cela plocha a osvicuje se az plosnak.

Jinak mimo techto beznych postupu pak existuji jeste ruzne nahrazky
(stejne jako napriklad pro prokoveni otvoru), ale ty jsou pak jeste
mnohem drazsi...

PS: Vzhledem k tomu, jakeho jsem tu pred par dny dostal sprdaka za to,
ze jsem si koupil nekolik jehel u Conrada za 40 Kc/ks, a dovolil si je
doporucit, tak vzhledem k nakladum na vybaveni i na ten vlastni
proces, jsem stejne asi jediny, kdo nepajivou masku a servisni potisk
v domacich podminkach aplikuje.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem