Merice rychlosti u dopravnich znacek

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Červen 10 18:47:03 CEST 2005


> počítadlo je mechanicky spojeno s ukazatelem okamžité rychlosti
> mechanickým  ozubeným převodem.  Bovden je společný pro počítadlo i
> ukazatel.

Bovden je spolecny, je to pevny prevod. Vse vyjma rychlomeru je pevne 
pres prevody spojeno s koly. Chybu tam zanasi jednak pneumatiky 
(nevhodny rozmer ale i stav) a ta se projevi jak na rychlomeru tak i na 
pocitatadle km. Ale prenos z bowdenu na rucicku rychlomeru neni pevny a 
zde vznika chyba rychlosti. Dnes uz je ovsem prenos elektronicky (i do 
starsich "klasickych" pristroju napr. z 80tych let ale pouze tam 
vetsinou nebyl procesor).

> obavam sa ze toto uz davno neplati, do panelu palubnej dosky idu dva 
> draty can busu :-)

Nemate tak uplne pravdu, ne vse jde CANem. Zrovna u Fabie mate rychlost 
od prevodovky prenasenou nejen do pristrojovky samostantym signalem. 
Krome toho zde pristrojovka slouzi jako Gateway pro vsechny zbernice ve 
voze.

> Videl jsem  nekde na Slovensku  i opticky system - dve cary ( laser? 
> nebo IR) prez cestu za sebou posunute dejme tomu 20 cm. Doba od 
> preruseni jednoho svazku do  preruseni druheho je primoumerna 

Nejen v SR, pouziva se to i v CR, napr. v tunelu Mrazovka v Praze se tim 
verejne chlubi (nevim, prilis rychle jsem tam nejel a fotka mi zatim 
neprisla...), akorat to pry je nekolik stacionarnich kamer v nekolika 
usecich po cele delce tunelu. Vyhodnocovaci system nejakym zkusobem 
rozpozna z obrazu auto a pak z casu prujezdu spocte prumernou rychlost.

Pavel



Další informace o konferenci Hw-list