Merice rychlosti u dopravnich znacek
Pavel
pavel_t@centrum.cz
Pátek Červen 10 18:47:03 CEST 2005
> počítadlo je mechanicky spojeno s ukazatelem okamžité rychlosti
> mechanickým ozubeným převodem. Bovden je společný pro počítadlo i
> ukazatel.
Bovden je spolecny, je to pevny prevod. Vse vyjma rychlomeru je pevne
pres prevody spojeno s koly. Chybu tam zanasi jednak pneumatiky
(nevhodny rozmer ale i stav) a ta se projevi jak na rychlomeru tak i na
pocitatadle km. Ale prenos z bowdenu na rucicku rychlomeru neni pevny a
zde vznika chyba rychlosti. Dnes uz je ovsem prenos elektronicky (i do
starsich "klasickych" pristroju napr. z 80tych let ale pouze tam
vetsinou nebyl procesor).
> obavam sa ze toto uz davno neplati, do panelu palubnej dosky idu dva
> draty can busu :-)
Nemate tak uplne pravdu, ne vse jde CANem. Zrovna u Fabie mate rychlost
od prevodovky prenasenou nejen do pristrojovky samostantym signalem.
Krome toho zde pristrojovka slouzi jako Gateway pro vsechny zbernice ve
voze.
> Videl jsem nekde na Slovensku i opticky system - dve cary ( laser?
> nebo IR) prez cestu za sebou posunute dejme tomu 20 cm. Doba od
> preruseni jednoho svazku do preruseni druheho je primoumerna
Nejen v SR, pouziva se to i v CR, napr. v tunelu Mrazovka v Praze se tim
verejne chlubi (nevim, prilis rychle jsem tam nejel a fotka mi zatim
neprisla...), akorat to pry je nekolik stacionarnich kamer v nekolika
usecich po cele delce tunelu. Vyhodnocovaci system nejakym zkusobem
rozpozna z obrazu auto a pak z casu prujezdu spocte prumernou rychlost.
Pavel
Další informace o konferenci Hw-list