Upravena vyvojka

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Červen 10 18:28:56 CEST 2005

No hezke. Ale postradam informaci kolik je optimalni vodniho skla na litr
vyvojky a jestli ma vyvojka stejnou koncentraci jako bez vodniho skla. Pokud
ostatni namaji experimentovat od zacatku ...
Andel

----- Original Message -----
From: "Jiří Vojtek" <jiri.vojtek@ticketpro.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, June 10, 2005 2:23 PM
Subject: Upravena vyvojka

Preju krasny patek,
provadel jsem nejake experimenty s upravenou vyvojkou (s vodnim sklem) a
vzhledem k tomu, ze jsem cerpal odtud, chci se podelit o zkusenosti,
treba se to nekomu hodi.
Co se doby ve vyvojce tyka, tak je opet silne zavisla na teplote roztoku
a pohybuje se cca od 4 do 20 minut. Zajimave je to, ze kdyz je roztok
chladnejsi, tak se mi stalo, ze se tvari lak jako by stale drzel, ale
staci jej oplachnout horkou vodou, cimz se znacne zpevni jeho povrch (
kdyz jsem provedl oplach jen studenou, byl povrch znacne nachylnejsi na
mechanicke poskozeni) a pote jsem ho vzdy temer surove odrel rukou pod
vodou. Neosvicene casti se ani nehnuli a osvicene po chvilce ano. Pokud
jsem to nechal lezet ve vyvojce prilis dlouho, nadelali se mi do spoju
tecky - ale to je vina predlohy. Proste to doslova dokonale okopirovalo
predlohu. Daji se s tim udelat spoje, o kterych jsem si donedavna nechal
doma zdat.
Omlouvam se za slohovku, nejak se mi to vymklo :)
Jiri Vojtek