Magneticka rezonance (vody) [Re: Volna mista v oddiluelektronikyna tabore]

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Červen 10 09:56:16 CEST 2005

> Mimochodem nevi nekdo z pritomnych, kde a za kolik je dostupna D2O
> a jestli na to neni potreba nejake povoleni?
> (nekde jsem to kdysi videl, prodavali to po desitkach ml jako
> rozpoustedlo pro NMR)
>
> Bylo by totiz mozne ji smichat s normalni vodou (nebo potopit i s lahvickou)
> a pak by to melo byt na FT velmi zretelne videt.

Ted tedy moc nechapu, co by melo byt zretelne videt? Mensi odezva?

Poucte me, jestli to blbe chapu, ale ja to pochopil tak, ze D2O ma
nulovy magneticky moment, diky kteremu neni na NMR videt a tak se v
ni mohou rozpoustet zkoumane latky (stejne jako v jinych
rozpoustedlech, kde se viditelne [lichy poc. nukleonu] prvky nahradi
neviditelnymi izotopy).

Podle me kdyz date pul H2O a pul D2O, budete mit +- stejnej vysledek,
jako kdyz date pul H2O a nic :-).

ZdraviM.P.