Zosilnovac k fotodiode - stabilita

Jiří Reček recek.jiri@quick.cz
Středa Červen 8 03:48:37 CEST 2005

Asi bude zalezet na tom, co chcete merit, ale neslo by si situaci
zjednodusit tim, ze fotodiodu date do neinvertujiciho vstupu a invertujici
pouzit pro zpetnou vazbu. To by kapacita diody pak nemela vadit. Fotodioda
by pracovala v rezimu open circuit, to znamena pri 1000lx by mela 420
milivolt. Tak, jak to mate namalovane pracuje v rezimu short circuit, to
znamena pri 1000 lx ma proud 80 mikroamper, coz znamena pri 10Mohm ve zpetne
vazbe by melo byt na vystupu 800 Volt (pri tech 1000 lx). Neni to zesileni
prilis moc? 0.8V na 1 lux? Jeslti je to vporadku, melo by pomoct dat vetsi
kapacitu do zpetne vazby.

Jirka

----- Původní zpráva -----
Od: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
Komu: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Odesláno: 7. června 2005 22:35
Předmět: Zosilnovac k fotodiode - stabilita

zdravim,
stalo sa presne co som predpokladal a zosilnovac k fotodiode mi kmita na
95MHz :-) Bohuzial s tym nemam takmer ziadne skusenosti a stabilitu
takehoto zapojenia neviem vypocitat. Vsade sa da docitat, ze kapacita
diody v transimpedancnom zosilnovaci sposobuje nestabilitu a da sa
kompenzovat kapacitou v spatnej vazbe, ale nic konkretnejsie som k tomu
nenasiel.
Schema aj s datasheetmi ku diode a ku operaku je na
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/photodiode/ keby mi s tym
niekto vedel pomoct velmi by ma to potesilo :-) Operak by som rad pouzil
ten ktory tam je (AD8067), lebo sa daju kupovat len v rolkach, takze ich
mam este vagon z predosleho projektu, kde som ich minul len 20. Diodu by
som tiez rad pouzil tu ktora tam je, lebo ma velku plochu a pomerne
slusnu citlivost, taktiez je v plastovom puzre, co je dolezite z
hladiska nizkej mikrofonicnosti.
Dakujem,
balu