[OT]: CSS tezke zacatky

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Středa Červen 8 01:19:40 CEST 2005

> Barvy muzete psat jmenem - red, blue, limegreen, FloralWhite, ... je to
> nekolik set nazvu v anglictine - doporucuji ceskou knihu Pavol Mikle -
> XCSS uplna presna referencni prirucka - ZONER press

Bohuzel nemate tak uplne pravdu. Nazvy barev se sice daji psat jmenem,
jenze v HTML standardu je specifikovano pouze 16 zakladnich barev, ty
musi podporovat tedy i kazdy prohlizec. Podpora ostatnich nazvu barev v
ruznych prohlizecich je sporna a neni tedy (bohuzel) vhodne symbolicke
nazvy dalsich barev pouzivat.

http://www.w3.org/TR/1998/REC-CSS2-19980512/syndata.html#color-units

> Jelikoz z CSS se ted dukladne seznamuji - prepisuji stranky WWW.EI.CZ a
> obchod na www.elektronika.cz tak, aby byly uplne graficky ovladany CSS,
> tak zacinam trochu do problemu videt.

Taky myslim ze do CSS uz trosku vidim. Mimochodem, pouzivate pro
kontrolu stranek validatory? W3C SCC Validator primo pise varovani pri
pouziti nestandardnich barev.

http://validator.w3.org/
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

> Velice doporucuji koupit literaturu - hlavne od ZONER pressu - a ucit se
> na prikladech

Spousta dokumentace se daji najit i na internetu, napr. stranky:

http://www.w3schools.com/
http://www.w3.org/Style/CSS/learning
a mnoooho dalsich...

> CSS je takovy maly zazrak i kdyz se najdou nesrovnalosti

Souhlasim s prvni i druhou casti vety ;-).

> S pozdravem
>            ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )

> generujte css dynamicky a půjde i to

Ano, to se da, i jsem o tom realne premyslel, ale pro tenhle "problem"
mi to prijde trosku jako kanon na vrabce. Zatim to vetsinou resim tak,
ze bud nijak ;-) a nebo si proste do poznamky napisu ke kazde barve jeji
nazev ci vyznam - je to trosku nepohodlne, ale pouzitelne.

Lukas Grepl