PWM regulace a motor

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pondělí Červen 6 15:42:43 CEST 2005

Kdyz uz tu bezi thread PWM a akumulator prihodim svoji trosku do mlyna.

Jak jsem tu nedavno diskutoval tu PWMku pro promitacku (synchronizace s
videokamerou), tak uz mam konecne HW hotovy a zacinam ladit SW. PWMka mi uz
krasne jede a vse slape jak ma. Jen me zarazila jedna vec, kterou si nedovedu
vysvetlit. Mam ted testovaci verzi sw, ktera reguluje PWMku (bezici cca na
400Hz) podle potenciometru od nuly k maximu.
Kdyz zapnu promitacku a potenciometr je natoceny do polohy nejakych rozumnych
otacek, motor se krasne rozjede. Kdyz zapnu a potenciometr z nuly rychle
natocim do otacek, je to opet v pohode. Ale kdyz zapnu s potakem na nule a
zacnu pridavat hooodne pomalu, motor se jakoby prilepi a nechce se rozjet
vubec nebo se rozjizdi s obtizemi (a to i kdyz PWMku na chvilinku (nechci
motor spalit) natocim na 100%). Kdyz mu rukou pomuzu, rozjede se krasne.
Problem to neni, SW to osetrim tak, aby pri zapnuti dostal motor uvodni
roztaceci stouch, jen by me zajimalo, cim takova vec muze byt. Motor je
stejnosmerny, rotor a stator paralelne.

Jakub Serych