Jak tise pomoct boardu do kremikoveho nebe?

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Pondělí Červen 6 01:05:17 CEST 2005

   Ten google sem zkousel, ale projedu to jeste jednou. Jinak ten dotaz
na monitor repair foru (network54.com) je muj :o) a dosud na nej nikdo
neodpovedel, ten druhy na tom nemeckem foru sem uz taky cetl, ale taky
tam nejsou zadne odpovedi. EEPROMku sem menil hlavne kvuli tomu, ze je
hned vedle stabilizatoru a tudiz se od nej zahriva. Moje myslenka byla
takova: co kdyz ma ten monitor tak "skvele" udelany soft, ze treba kadou
sekundu (10s, ...) uklada a cte neco do/z te eepromy, ta tim padem
zacina byt nespolehliva a po zahrati z ni lezou nesmysly?
   Jeste vic me v tomhle utvrdil fakt, ze jsem mel jeden z monitoru
rozdelany na stole a pripojeny k PC a testoval jestli bude bubnout nebo
ne po pridani jednoho blokovaciho tantalu primo na desku v LCD panelu.
Blbnul porad stejne, vypl sem PC, vypl monitor, odpojil od site a odjel
na 2 dny pryc. Po navratu zapmu PC a monitor a na nem jenom pulka
obrazovky modra a pulka cerna, nic vic... Hledal sem co se stalo, nic
sem nenasel, napadlo me prehodit eepromky (mam ted momentalne 2 ty same
monitory se stejnou zavadou) - a hle, po prehozeni eepromy fungoval
monitor "normalne" (nez se zahral) a ten druhy ne. Po zkopirovani te
"funkcni" do nove a zapajeni funguji oba. Teda fungujou ale zhruba za tu
pul hodinu zacnou oba blbnout. Kazdopadne by asi bylo zajimave zkusit
sehnat dump z naprosto funkcniho kousku toho monitoru, i kdyz ta zavada
(to jak se projevuje) mi pripada docela nahodna, obcas pruhy, obcas
problikava uplne do bile obrazovky, to mi na "schvalne" udelanou zavadu
nesedi. Navic je na netu spousta mist kde ten monitor nabizeji /
nabizeli, ale ze by s nim mel nekdo tenhle nebo jakykoliv jiny problem
to nikde nemuzu najit - krom toho meho prispevku na monitorforu, toho
nemeckeho, nekolika lidi kterym se vypl pri instalaci linuxu (zrejme
zpusobene prepnutim na nepodporovane rozliseni/frekvenci) a nekolika
gamblerum, kterym se nelibi tmave casti obrazu, odezva a pod. To by
prece byla hooodne velka nahoda aby mel znamy na firme zrovna 5 nebo 6
techto monitoru vadnych (jeste k tomu s uplne stejnou zavadou) a nikdo
jiny na celem svete nemel problem... To se mi ale vubec nezda...

JDrozd