Zarovky (bylo: Re: Domaci automatizace)

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Červen 1 11:17:47 CEST 2005

> BTW proc vlastne obcas zarovka pri prasknuti vyhodi jistic? Ke zkratu
> uvnitr snad nema jak dojit...

Nasel jsem k tomu par poznatku, cituji bez komentare:

"Chtěl bych trochu upřesnit příčinu zkratu v žárovce při přerušení
vlákna.Nebude ani tak záležet na poloze žárovky,viděl jsem zpomalený
filmový záznam,kdy přerušením vlákna vznikne oblouk,vlákno se prakticky
odpařuje a vznikají vodivé páry,oblouk se tímto zvětšuje až se přenese
na přívodní elektrody vlákna,kdy tímto vznikne přímý zkrat."

"Dobrý den,
ono i ty žárovky upadají. Pokud si pamatuji, byly ve starých
komunistických žárovkách TESLA Holešovice v baňce (přímo ve skleněném
držáku vlákna) VESTAVĚNÉ POJISTKY (tavný drátek v rource s pískem) !!!
Tato žárovka NIKDY nevyhodila jistič před elektroměrem, jako se stává
dnes ..."

"Pánové,
je hezké jaká se rozpoutala zajímavá diskuse na téma jak upravit
instalaci pro nekvalitní žárovky, ale co takhle koupit kvalitní žárovku
a ponechat instalaci?? Je sice pravda, že musíme žárovku koupit jinde
než v akci v supermarketu.
Jediný pan Běhunčík si vzpoměl na žárovky s pojistkou, ale dovolím si
jen s malou poznámku - doposud se dělají a fungují (ale to nesmějí být
ony výše uvedené superm.....)"

Pramen: www.elektrika.cz

--
Jirka