odolnost serioveho portu PC

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Červen 1 09:20:31 CEST 2005

Vladimír Anděl wrote:
> Nevedel by nekdo, jak seriovy port vyhodnocuje vstupni signal? U
> jednoduchych UARTu se od pocatecni hrany start impulzu odcasuje 1,5 delky
> bitu a tam se (uprostred bitu) cte. Ale mam dojem, ze u tech lepsich se
> kazdy bit vzorkuje vickrat a potom se to prumeruje. Vi nekdo jak je to u
> beznych PC? Kdyz mam rychlost 9600 bd, ma smysl to filtrovat proti rychlym
> spickam, nebo si to filtraci dela samo?
> Andel

Je to rozne, niektore UARTY (vratane 16C450/550, ale u je verzie
integrovaniej v superIO obvodoch prip. v PC cipsetoch je to castokrat
tazko povedat) vzorkuju viackrat aby potlacili sum, niektore len raz.
Podstatne vsak je, ze sa aj start bit vzorkuje vo svojom strede (t.j. od
hrany sa necaka 1,5 bitu ale 0,5 bitu a stale tam musi byt 0); dalej HW
UARTy kontroluju stop bit, vedia spravne zdetekovat BREAK signal a vedia
este spustu inych veci. Treba sa vzdy pozriet do konkretneho datasheetu
(ak vobec existuje...).

wek