Citac - cejch

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Červenec 26 23:44:01 CEST 2005

No,

pokud se Vám chce trochu bastlit a investovat nějakou kačku, tak si
udělejte přesný krystalový oscilátor řízený pomocí GPS.
Není to až tak složité. Viz http://www.rt66.com/~shera/index_fs.htm
Dá se na to dokonce koupit i hotový tišťák. Jediný problém je OCXO
(ideální je 10MHz), já mám dobré zkušenosti s oscilátory firmy Golledge
http://www.golledge.co.uk/docs/products/ocxos/ocxos.htm Ty stojí nové
cca. 200 liber kousek (10 MHz, krystal řezu AT), SC řez stojí o něco
víc. Druhou možností je koupit na E-Bay nějaký starší HP oscilátor
(třeba 10811, momentálně jsou na prodej dva).

Tím získáte do dílny přesný kmitočtový normál a můžete tím
synchronisovat jakýkoli měřák, který má vstup pro vnější časovou
základnu. Nebo si můžete z levnějších měřáků časovou základnu vyvést
dozadu na panel ve formě BNC konektoru. Jako normál do dílny se to
rozhodně vyplatí.

Zdraví PavelK