Citac - cejch

David Hankovec david.hankovec@centrum.cz
Úterý Červenec 26 17:01:59 CEST 2005

Zdravim panove. Mam jeden problem. Potrebuji co nejpresneji zmerit  frekvenci kolem 2 MHz .  Proste si
potrebuji dostavit hodiny u procesoru. Problem je v tom, ze nemam dostatecne  presny citac. Resp.
presny ano, ale nezkalibrovany a v okoli se nic presneho nevyskytuje (zkousel jsem 3 ruzne pristroje, kazdy
ukazoval neco jineho, v TV servisu nic nemaji).
Otazka zni: Mam k dispozici PC, prijimac DCF, prijimac GPS. Da se nekde z nejakeho zarizeni vzit znama
frekvence, abych si s tim mohl citac zkalibrovat ? Bohuzel TV rozebirat nebudu (brat z rozkladu ) - myslel
jsem na DCF, ale zase nezmerim 1Hz (delku pulsu) nebot je to moc malo a navic se delka meni podle
telegramu. PLL k tomu stavet nebudu, neb vcera bylo pozde. Zkousel jsem citac do PC - take to meri
pokazde jinak (to bylo uz zoufalstvi, je jasne ze
pres zvukovku i kdyz jsem si nasimuloval 1KHz  to TTL neproleze dobre.
Popripade nevite o nejakem softu pro PC, ktery mi bude davat ven treba na paralelni port
nejakou znamou frekvenci, ale opravdu presne ? (ovlivneni prerusenim ap. cim ja vim)
Diky vsem za konstruktivni rady a napady.

David Hankovec