"Hybridne" simulacie (v casovej aj frekvencnej oblasti naraz)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Červenec 22 08:41:32 CEST 2005

Zdravim,

> Niektore veci su vyjadrene v casovej oblasti (navzorkovany vstupny
> signal) a niektore vo frekvencnej oblasti (S parametre zo simulatora,
> alebo namerane). Dalsia potencialna komplikacia je, ze vstupny signal je
> neperiodicky.
> Problem nastava ked to chce clovek odsimulovat. Obvod popisany v jednej
> oblasti (napr. cas) sa neda pripojit na obvod popisany v druhej oblasti
> (frekvencne S parametre). Zatial som nenasiel simulator, ktory to vie.

Matlab/Simulink to dela. V principu snad jakykoli resic
diferencialnich rovnic, pokud se dobre nadefinuje brana mezi
vzorkovanym a spojitym -- zadrze a vzorkovace.

Primy vypocet pro linearni systemy ale neni vubec slozity, da se to
krasne jednoduse naprogramovat. Nedavno jsem to delal pro
nerovnomerne vzorkovany regulator. Spojite casti systemu popisete
soustavou diferencialnich rovnic ve stavovem prostoru, jejichz
resenim jsou komplexni exponenciely + obraz buzeni.

Pak muzete vzorkovat v libovolnych okamzicich, pouze pro kazdy vzorek
znovu prepoctete stavovy vektor. Mezi vzorky se krasne spocte hodnota
stavu pouhym dosazenim do te exponenciely a buzeni.

> Bud sa da nakreslit schema a signalovy generator cita vzorky zo suboru,
> alebo sa pouzije sinusovy generator a ten sa prezenie obvodom popisanym
> S parametrami, ale nie obidve naraz. Otazka je ci ste sa s podobnym
> problemom nestretli a ci je dostupny software co to vie spocitat.

Klidne vam s tim pomuzu, posledni dobou zrovna podobne veci resim. V
me nedavno dokoncene praci jsem zrovna resil problem, kde je
propojeny zpetnovazebni system ve spojitem i diskretnim, a navic
nerovnomerne vzorkovanem, case
(<http://www.laas.fr/~mpeca/can_control.ps>, oddil 5.2).

S S-parametry jsem sice zatim nedelal, ale stejne se to chci naucit,
abych trochu malinko videl do UFOnariny (=radiotechniky).

> Napisat si vlastny program ktory resampluje navzorkovany signal tak, aby
> koeficienty po DFT sedeli presne s nameranymi bodmi frekvencnych
> charakteristik a potom spatny prevod do casovej oblasti

Tohle jsem, popravde receno, moc nepochopil, ale snad to nevadi :-).

Pekny den,
Marek P.