lak na tistak

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Červenec 20 22:47:48 CEST 2005

Do firmy Marmot jsem pred casem taky daval dotaz a tvrdili mi, ze zadne
jejich tavidlo tohle neumi. Ale zkusit to muzu.

Andel

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, July 20, 2005 9:25 AM
Subject: Re: lak na tistak

Vladimír Anděl napsal(a):
> Pred casem jsem tady resil a nevyresil problem s ochranou prototypovych
> desek (bez masky a bez halu) pri postupu: pasta+SMD, reflow, letovani
> klasiky. Po tom reflow byla deska tak zoxidovana, ze pomohly jen brutalni
> vodicky. Nepomohlo ani chemicke cinovani. Ted se mi dostala do ruky
> prokovena desticka vyrobena bez halu a nalakovana. Po reflow na zehlicce
> :-)jsem ocekaval ztmavly lak a zoxidovanou med. Ale nic takoveho! Na desku
> se da normalne letovat. Je to od firmy Mucha a kdyz s tim lakem pred lety
> zacinali v Semachu, psali tam ze to je neco specialniho organickeho. Da se
> [...]

Zkuste si naredit isopropylem (acetonem, nitroredidlem) tavidlo MTL408
ci 468 od Marmotu a lakovat s nim (je lepe vysusit za horka). Vysledek
bude pravdepodobne podobny. 50g baleni poridite nekde mezi 50 az 100
penezi. Pochopitelne se pri reflow vrstva roztavi, je otazka, zda to
akceptujete, nebo ne.

--
Jirka