Chladič AC Copper Silent 2 TC

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Červenec 18 14:00:49 CEST 2005

Regulace větráků v PC podle teploty funguje na několika principech:

1) obvod s tranzistory a s termistorem (spojitá regulace)

2) obvod s 555 a termistorem (v podstatě PWM regulace)

3) viděl jsem v jednom zdroji i přímo termistro zapojený do série s větrákem

4) regulace PWM, ale softwarová - o to se stará chip na základní desce

Pro 1,2 a 3 se dá samozřejmě použít poťák paralelně k termistoru, pro 4 doporučuju program "speedfan" (Wokna) je to něco jako "softwarový termostat" a je hodně univerzální.

P.K.