Chladič AC Copper Silent 2 TC

Kalina Miroslav Miroslav.Kalina@pvt.cz
Pondělí Červenec 18 13:44:09 CEST 2005

            Zdravím,

            Koupil jsem si do svýho pecka chladič AC Copper Silent 2 TC pro socket A.

            Při nákupu mi bylo řečeno, že se umí podle teploty sám regulovat. Mezi žebry má vecpané (a asi i přilepené) jakési čidlo, které snímá teplotu žebra a počítá z toho potřebné otáčky.

            Při provozu se mi ovšem stává, že má procesor teplotu třeba 58 stupňů a ventilátor jede jen na 1800 ot/min.

            Chladič jsem nainstaloval dobře, řádně (ani ne moc, ani málo) ho podmazal kvalitní pastou, ale ventilátor se moc fláká.

            Zajímalo by mě, jestli nevíte, co to má mezi žebry za čidlo a pokud by bylo odporové, jakého je typu (NTC, PTC + parametry) a jestli by se dal k tomu čidlu připojit poťák k přinastavování otáček a ten poťák vyvést na přední panel. Když bych třeba stahoval něco v noci (malé zatížení), tak aby jel na těch 1800 ot./min. a nebudil mě, ale aby se dal přes den "vohulit" třeba na 4000 ot./min., aby chladil procesor pod 50 stupňů, když na pecku něco dělám (velké zatížení). Neřešil už jste někdo stejný problém ?

            Předem díky za nápady.

            M. Kalina