OT: free software pro kresleni do jpg obrazku

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Červenec 18 10:20:18 CEST 2005

Jiří Sloupenský napsal(a):
> Vazeni,
>
> vim ze to sem asi moc nepatri,  ale potreboval bych poradit nejaky free
> kreslici  SW s nasledujicimi vlastnostmi :
>
> 1. jako podklad se natahne jpg obrazek (  napr. naskenovana mapa )
> 2. Do toho se da kreslit, ale tak , ze jednotlive dokreslene objekty
> zustanou nezavisle a lze je zase odstranit nebo posunout, prebarvit,
> zvetsit, atd.
> 3.  Vysledny produkt by mel jit vyexportovat zase do  .jpg  , ale tak
> aby  puvodni zdroj s nezavislymi objekty zustal zachovan pro dalsi upravy

> [...]

1) *.jpg ani jiny bezny bitmapovy format (bez vrstev) neumoznuje splneni
bodu 3 (alespon tak,jak ja chapu jeho popis od Vas) - vsechno je pevne
spojene do jednoho obrazku.

2) jinak popisovane umi vcelku jakykoliv vektorovy editor (z tech free
treba OpenOffice.org Draw nebo Zoner Draw 3), pripadne bitmapovy s
vrstvami (Gimp, Serif PhotoPlus 6). Pokud ale chcete dodrzet bod 3,
musite pro ulozeni pouzit nativni format daneho editoru a ne export do
*.jpg, jak uz jsem psal vyse.

--
Jirka