mereni vlnove delky

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Červenec 13 13:06:49 CEST 2005

Snail Instruments wrote:

> V praktiku z fyziky jsme merili vlnovou delku pomoci interferometru, jehoz
> zrcadla nebyla dokonale paralelni, takze se vytvarely svetle a tmave pruhy.
> V zornem poli byl umisten spendlik - pres jeho spicku bylo treba pomoci
> mikrometrickeho sroubu prohnat znamy pocet pruhu a potom odecist na
> stupnici mikrometru odpovidajici posuv. V podstate absolutni mereni bez
> nejake kalibrace.

Hm, variacia na Fabry-Perotov interferometer... Obavam sa, ze v domacich
podmienkach je to obtiaznejsie realizovatelne ako ohyb mriezkou (prip.
hranolom, ale mriezka sa mi zda jednoduchsia). Kalibracia tam samozrejme
je - je  schovana v tom mikrometri. To podobne mozem povedat, ze mi
staci konstanta mriezky a vzdialenost tienidla.

wek