paralel vs. serial ATA (tak trochu OT:)

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Červenec 11 15:13:42 CEST 2005

Neni PCI expres seriova?
----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, July 11, 2005 1:32 PM
Subject: Re: paralel vs. serial ATA (tak trochu OT:)

> Jinymi slovy, ja tu mam jen na svem hlavnim pocitaci pripojeno zhruba
> 20 USB zarizeni, pak neco na seriovem portu a neco na siti, napr.
> sitovou tiskarnu apod. Ted si predstav, ze by tohle vsechno bylo
> pripojeno na paralelnim rozhrani - napriklad paralelni port nebo SCSI.

Ten komp musi vypadat jako chobotnice ;)
Jinak neco jinyho je pripojovani externich zarizeni a siti (napriklad mys a
klavesnice ma odjakziva seriovou komunikaci, pac kabl k nim pak nemusi byt
tlusty jak prst) a neco jinyho je zarizeni uvnitr PC, napriklad pameti maj
(doufam) odjakziva paralelni komunikaci, CPU taky, sbernice ISA, PCI a dalsi
jsou taky paralelni. Disketovka coby low-speed zarizeni ma taky seriovou
komunikaci. Harddisk neni ani externi zarizeni (vetsinou) ani low-speed
(vetsinou) tak se mi nejak vymyka typickemu zarizeni se seriovou komunikaci.

> To bych se z toho samozrejme opupinkoval, at jiz jde o blizko
> pripojena zarizeni nebo o dale zapojena zarizeni. Takze prakticky
> samozrejme je lepsi seriove rozhrani. A cenove jakbysmet, porovnej si
> radice SCSI s radici/huby USB nebo sitovymi kartami nebo radici SATA,
> kabely SCSI s kabely USB nebo sitovym kabelem nebo kabelem SATA, no a
> nebo uz i ty konektory...

S tou cenou bych to tak vazne nebral - tu urcuje hlavne nabidka a poptavka,
vyrobni naklady jsou az na druhem miste.