Kondenzátory pro AC a DC

pyjan pyjan@tiscali.cz
Neděle Červenec 10 22:53:19 CEST 2005

nevím, jak dioda otáčí půlvnu (doposud ji jen propuštěla nebo
nepropouštěla), ale mockrát jsem naměřil 230VAC se stejnosměrnou složkou
právě 350VDC. Takže maximální napětí bylo oněch (2 krát 250V) krát
odmocnina 2.

Je úplně jedno, odkud se tam bere stejnosměrná složka. Jak jsem
předeslal, klidně použijte na 250VAC kondenzátor na 353VDC. Je to Vaše
konstrukce.