Kondenzátory pro AC a DC

Honza jan.kuba@seznam.cz
Neděle Červenec 10 20:45:08 CEST 2005

Tipuju , ze na to prisel takto:
(250  krat odmocnina 2   ) x 2    ...?????

 Ale podle me je to asi nesmysl.....
Sam bych nikdy bipolar na 250 V AC nedal do aparatu, kde muze bejt na
kondu treba jen 230V DC.
Kvuli spolehlivosti a "dobremu pocitu" Obcas mi nejaky kond  vystrelil
pred ocima.....a neni to dobrej pocit. Zvlast, kdybych pak videl, ze to
autor napetove predimenzoval....

Takovej jednoduchej priklad: do serie s klasickou trafopajkou 75W
zapojite kond 4M /350V AC  ( figl pro docasne zvyseni vykonu pajky cca o
30 procent )
Otazka zni - vite jake je na kondu AC napeti?

Honza