Akumulatory NKN

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Čtvrtek Červenec 7 22:12:08 CEST 2005

Dekuji za obsahlou odpoved.

NKN45 jsou urcite NiCd.

Dnes jsem to provedl jelikoz tu baterii nutne potrebuji na tu nedeli a
vzpomnel jsem si, ze jsem vlastne uz nekolik let pred asi 7 lety pouzival
NKN10 naplnene NaOH a tak jsem je vytahnul a stale funguji - takze ten NaOH
snad nebude takova tragedie.

Mel jsem strach co v nich bude neb pri tech povodnich ta voda natekla uplne
vsude, ale az na sem tam zrezatele pouzdro to vypadalo dobre a konce ten
elktrolyt co tekl ven byl docela cisty - jen lehce sedivy.

Napeti na 3 z 10 clanku bylo cca 0.7-0.8V a zbytek mel cca 1.1V. Trosku jsem
ty zbyle dovybil, ale srovnat je na 0.8V se mi je nepodarilo.

Vyplachnul jsem je jednou destilkou (uuaaa padne tam toho 5l) a nechal to
stat asi hodinu - pak jsem je vylil vytekl jeste takovej cernej blivajs spis
kousky, ale ne moc. Nechal je vykapat asi 30 minut hubou dolu.

Namichal jsem 1kg NaOH p.a. (srdce mi krvacelo) do 5l destilky a jako
provizorium jsem to tam nalil, ze ty clanky s tim zkusim rozhejbat.

Zacal jsem nabijet cca 4A a napeti skoro hned vylitlo na 1.5V/cl coz mi
neprijde moc dobry a take to pomerne dost plynuje - coz by svedcilo o tom ze
plocha elektrod asi neni co byvala. Uvidim necham to tam cca 24h na asi 3A a
pak se uvidi.

Mezitim zavolam do toho Feraku a zjistim co a jak.

Stary elektrolyt jsem slil do kanystru a pujde do sberneho dvora.

RadekCX - http:/rvsoft.wz.cz