mereni proudu autobaterie

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Červenec 7 10:26:36 CEST 2005

Neresil to uz nekdo - napadlo me, jestli by neslo v aute merit proud co tece z/do baterie na principu klestoveho ampermetru. Myslim, ze pro ss proudy se tam vyuziva princip hallovy sondy, tak me napadlo neco takoveho povesit na kabel k autobaterii a na palubku nekam umistit merak. Pravda je, ze by se musel poresit rozsah - pri startovani stovky, pri beznem provozu jednotky A, taky nevim, jestli se da vysledovat polarita.

Dalsi moznost je vyuzit ten kabel k autobaterii jako bocnik.

Taky me napadlo dat na palubku jen voltmetr, to by pro orientacni informaci o stavu baterie taky stacilo.

Jde mi o to nejak sledovat, jestli se baterie behem jizdy dostatecne dobiji (nebo jestli se naopak neprebiji) a tak. Stalo se mi, ze autak (mam favorita) skoro nesel nastartovat - kdyz jsem otocil klickem, kontrolky svitily min, kdyz jsem startoval, tak nic, az asi na treti pokus to (kupodivu) naskocilo. Baterku jsem dobil nabijeckou a zatim dobry, s autem moc nejezdim, tak nevim, jestli se baterie muze samovolne vybit (v aute neni nic, co by trvale bralo energii, zadny alarm, autoradio se uplne vypina s vypnutim zapalovani klickem). Nevim presne, jak je stara, snad 3 roky (mam to auto asi dva mesice).

Doufam, ze se neptam na moc velkou ptakovinu.

Diky P.K.