Vadny HDD

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Červenec 1 17:30:49 CEST 2005

Dne pátek, 1. července 2005 15:33 "Tomáš Skočdopole" <hoppik@seznam.cz>
napsal(a):
> Pri bootovani PC se ten disk nechce nacist. Po pripojeni napajeciho napeti
> se uspesne roztoci, ale potom zacnou hlavicky vydavat takovy divny zvuk.
> (asi jezdi sem-tam). Ale ze by drhly po povrchu disku se mi nezda - nic tam
> neskripe. Pokud bude potreba, mohu diktafonem zkusit nahrat zvuky, co
> vydava.

ano, znám, pod mýma rukama zdechlo asi 5 IBM disků

> Chtel bych se zeptat, jestli ma cenu zkusit vzit elektroniku z disku
> stejneho typu a zkusit pripojit. Jde mi o to,  aby se ta vypujcena
> elektronika nepokazila, pokud bude nahodou spatna mechanika.

jiná elektronika vám nepomůže, tady jsou špatné plotny

> Nebo jaky mam zvolit postup opravy? Nejaka specialni firma?

do pytlíku aby sotva čouhal jen konektor, vymačkat vzduch, do mražáku (-30) na
1/4 hod., vyndat, zapojit, odzálohovat v linuxu pomocí dd_recovery, pytlík
mražené zeleniny na to aby vydržel co nejdéle studený, jak začne chybovat,
přerušit, mražák, navázat od offsetu, pokračovat.

Pak to vzít ještě jednou, dd_recovery umí číst i od konce, někdy tak přečte co
normálně nejde.

--

                        Jaroslav Lukesh