wi-fi zarizeni: ovislink vs. edimax

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Červenec 1 14:29:12 CEST 2005

On Fri, 1 Jul 2005, Ales Filip wrote:

> Tak to blbě ukazuje. Zkus zkopírovat nějaký film, který má 700MB, a
> změřit to stopkama a potom spočítat. Určitě se na takovou rychlost
> nedostaneš. Kdyby tam byl v cestě 1 switch, a běžel ve full duplexu,
> tak se k tomu trochu přiblížíš. Ale i tak to nebude plná rychlost.

OK. Soubor s iso image Mandrake , velikost 728834048 Byte, doba kopirovani
ze serveru na disk notebooku je 64 vterin, klient mi ukazuje 112 Mbps.

Pocitam li spravne tak to dela 11388032Byte za vterinu a to dela cirka
91,1 megabitu za vterinu. Cista datova rychlost. Souhlasim s tim ze to
klient blbe ukazuje ale kdyz k te ciste dotove rychlosti jeste pripoctu
overhead ethernetu (preambule, typ, delka, kontrolni soucty), dale
overhead IP protokolu (IP hlavicka + kontrolni soucty), dale overhead
TCP protokolu (tcp hlavicka + kontrolni soucty), dale maly overhead FTP
protokolu, tak pri delce paketu 1514B soudim ze rychlost toho spojeni
bude velmi blizka teoretickym 100mbit/s .