Jak na samokmitajici menic ?

Vaclav Peroutka vaclavpe@seznam.cz
Pondělí Leden 31 14:15:58 CET 2005

Zdravicko,

zacal jsem "bojovat" s primitivnim samokmitajicim menicem 12V/12V vyst. proud cca 3mA. Vzal jsem jeden BD235, maly hrnicek 14x8mm ze supliku, zkusmo namotal par zavitu na primar, vazbu a sekundar, vytvoril vzduchovou mezeru - a ejhle, nejede to. Tranzistor hreje od 5V na vstupu a na vystupu stabilnich skoro-nic voltu.

Nikde bohuzel nemuzu najit, jak navrhnout maly transformatorek, pocet zavitu, velikost vzduchove mezery. Nemate nekdo vhodny zdroj, jak na to ?

Pomohlo by symetricke zapojeni, at nemusim pocitat se vzduchovou mezerou ? A i potom, jak spocitat pocet zavitu?

Diky,
VP
http://www.seznam.cz - e-mailová schránka 1000 MB