Radio na KV?

Martin Marek martin.m.888@seznam.cz
Sobota Leden 29 19:00:38 CET 2005

> Nedá mi to , abych nereagoval :
> Vaše teorie o nutnosti hudebního sluchu pro naučení se morseovce je
> zcestná.
> Vím  to podle sebe. Hudební sluch 100 %  nemám a chytal jsem
> hodně přes 100 znaků za minutu.

No, ale určité dispozice k tomu být musejí,
neboť mám známého radioamatéra, který snad až
200 znaků za minutu, no a prý neslyší jen
tečka nebo čárka, ale rytmus a skupiny
značek, někdy i celá slova, já osobně takto
obdařen nejsem. Také jiný kamarád, který umí
hrát na hudební nástroj, tak když zná dotyčnou
písničku a já mu z legrace prohodím cinche
pravý a levý kanál na zesilovači, tak to pozná,
já ne, takovou mám hluchotu. :-(
Také jsem se zkoušel asi měsíc učit morseovku
a bez výsledku, pořád jsem bral jen tečka
čárka, nedokázal jsem absorbovat rytmus
nebo jak to nazvat, je to pouze moje
osobní, subjektivní zkušenost.

> Samozřejmě ale nejsem proti zrušení zkoušek z morseovky. Je to
> anachronismus.

Souhlas.

> Kdo chce, ať se to naučí  a vysílá tak. Má to určité kouzlo.

Nikdo proti telegrafii jako takové nemá vůbec nic,
ani já osobně, kdo chce,
ať si tak vysílá a já mu SSB FONE provozem
do výhradních CW segmentů nepolezu.
Také v některých zemích už od zkoušky
upouštějí - např. Německo atd.
Také morseovka byla podmínka