A mame tu zasa piatok

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Leden 28 23:16:53 CET 2005

No kdyz uz je rec o tech zdrojich - jak dopadnul ten zdroj, co tady pred casem vymyslelo cele osazenstvo konfery? Ja tady mam obrazky zdroje 8V 80A - chtel jsem to udalat na 100A, ale zakaznikovi staci 80 a pri tom uz ma tistak v okoli pripojovacich sroubu cca 60 st. Zdroj slouzi pro mereni baterek a ma pripojku pro zalohovaci baterii (ne pro data, ale pro vykonovou cast :-)) Takovehle udelatka delame v PIKu.

www.mirnet.cz/vaelektronik/celek.jpg pohled na cely zdroj
www.mirnet.cz/vaelektronik/usmer.jpg
 - usmernovac je dvoudiodovy, kazda dioda jsou tri fety s celkovym odporem 2,2 mOhm. Pri proudu 50A je da chladici fetu cca 8W

www.mirnet.cz/vaelektronik/svorky.jpg
pohled na svorky, komunikacni modul a pomocny zdroj
 - komunikacni modul ma pamet 512 KB pro technologicky postup a pro namerena data, s procesorem zdroje komunikuje po jednodratove lince a s pocitacem po RS485.
 - pomocny zdroj dela napeti +12V, -3V pro operaky, +4V pro LED displej a galvanicky oddelenych 12V. Na desce je i fetovy spinac pro zalohovaci baterku (ty svorky vpravo nahore, 14V max. 50A) a regulator pro dobijeni zalohovaci baterky.

www.mirnet.cz/vaelektronik/konec.jpg
 www.mirnet.cz/vaelektronik/konec1.jpg
vykonova cast obsahuje dve trojice fetu pro step down menic a 6 fetu paralelne pro linearni regulator (ubytek 0,26V). Pres Al hranolky a Al plech (aby to bylo na montaz jednodussi) je na tom chladic od procesoru, jenze nad nim neni misto, proto jsou tam dva 40mm vetraky z boku.

www.mirnet.cz/vaelektronik/rizeni.jpg
detail displeje a desky rizeni

www.mirnet.cz/vaelektronik/panel.jpg
jeste pohled na predni panel

Az budu mit trochu cas, zacnu s mensi verzi, nejaky laboratorni zdrojecek tak do 20A :-)

Andel