Zesilovac v tride D a jeho (ne)linearita

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Leden 28 16:22:56 CET 2005

> Kupodivu nejsme. Udelate-li stupen se zesilemin treba 10 (i to lze bez zpetne
> vazby realizovat), zpetnou vazbu nepotrebujete a zkresleni je sulnul. Nevic,
> i pokud by nejake bylo, nebude vam tolik vadit, jako ponicene prechodove deje
> ze zesilovacu se zkreslenim o rad ci dva nizsim.

Souhlas, ze nebude tolik "vadit".

> Stejne i lidske ucho samo o sobe zkresluje, mam pocit ze nad
> 78dB, coz neni zrovna moc velka hlasitost, diky tomu ze kustky ve
> vnitrnim uchu pri takovych amplitudach prestanou zcela dolehat
> (nebo tak neco, je to uz cca 10 let). Nad touto urovni se nechova
> linearne vcetne vsech doprovodnych jevu (intermodulace, modulacni
> sum...)

Souhlas.

> POkud to 1% v 2. harm. uslysite, tak jste usni supergenius. Praveze v 2.
> harmonicke zkresleni, i pomerne velke, neuslysite. Ba naopak, budete tomu
> zvuku prisuzovat lepsi atributy, nez puvodnimu.

No prave -- to ale prece nechci. Clovek, i pomerne neslysici (jako
treba ja, pokud jde o hudbu), ac vedome nemuze rict "je tam to a to"
nebo "je to falesny", prece vnima ty jemne veliciny podvedome. A o to
jde. Co je to "unavujici zvuk", "jasny zvuk", "teple znejici",
"spinave stredy" apod. Ale ja *NECHCI*, aby mi tam uplacela podvedome
vnimani nejaka druha (treti) harmonicka.

> Jenze clevek je tvor analogovy. Jemu je jedno, jestli slysi 1 nebo 0,999, zato
> uslysi digitalni "schodecky" (viz pojem "cihlova zed" pouzivany pred 15-20
> lety pro zvukovou kvalitu CD)

Asi jsem se spatne vyjadril, co jsem mel na mysli, ale to nevadi.

Hezky den a 0% TIM, IMD, THD... mimo ucho ;-).
Marek P.