Polarita diody Was: USB

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Čtvrtek Leden 27 21:20:55 CET 2005

On Thu, 27 Jan 2005, Jan Kral wrote:

> Nedavno mi syn vysvetloval, ze aby se to nepletlo, tak maji chemici
> kationt jako kladny ion :-)), pricemz katoda je samozrejme zaporna. Asi
> to rozumnejsi vysvetleni bude mit, ale ve skole jim ho zatim
> neprozradli.

Ono to ma logiku. Zvrhlou, ale logiku.

Katoda je elektroda co pritahuje kationty.
Anoda je elektroda co pritahuje anionty.

Anodicka oxidace je docela bezny technologicky postup. Oxidace je
odebirani elektronu. Napr. pri elektrolyze roztoku soli po odebrani
elektronu z chloridovych iontu ziskame prijemny zlutozeleny chlor, z
vody (resp. OH- iontu) pak kyslik.

Naopak na katode dochazi k elektrolytickemu vyredukovavani a vylucovani
kovu, kdy se do kladne nabitych iontu elektrony dodavaji. Take se nam zde
z vodnych roztoku (resp. z iontu H+) vylucuje vodik, pokud mu nekonkuruje
jina reakce (napr. zminene vylucovani kovu).

Mam to dobre?