Aha! Zesilovac v tride D

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Leden 27 11:42:05 CET 2005

Dne čtvrtek, 27. ledna 2005 10:53 Radek Vicek napsal(a):
> No p.Peca to predpokladam chtel na domaci poslech jak jsem pochopil a tam
> se tech 2x20W necha unest. Mam doma zesilovac 2x45W a myslim, ze byl na 75%
> snad jen jednou za tech 16let co jej mam.

POkud je to na domaci poslech, zvazte, jestli by nebylo vhodnejsi se
poohlednout po analogovem reseni. Verte mi, bude vzdycky lepsi nez jakakoli
pulsni trida, lepsi je trida D pouze s idealnimi soucastkami (nulove
spinaci/vypinaci casy...). Sice korekce na strane modulatoru jsou, dokonce se
nekdy moduluje i sigma-delta, aby se osalily nedostatky, ale nikdy, NIKDY to
nebude v realu poslechove lepsi nez analogovy konec ve stejne cenove relaci
pouzitych soucastek - nemyslim tim ted ovsem vykony radu kilowattu a vice,
tam se kdejaky nedostatek naopak toleruje a hluchouni na koncertech kde se
takove vykony pouzivaji, si mysli jakyze tam maji skvely zvuk a chteji mit ty
kilowatty doma taky (sak at si zajdou k rakosakum, tam ma kdejake chrastitko
napsane 1500W PMPO, vzadu na stitku max spotrebu 20W).

--

                        Jaroslav Lukesh