RTC - odpocet casu

Radek Bogusz bogusz@sis-spektrum.cz
Pondělí Leden 24 10:27:47 CET 2005

Zdravim,

mam takovy projekt, kde vyuzivam obvod RTC konkretne PCF 8583 (ma i citac
setin sekundy), ktery komunikuje s AT892051. V projektu je treba snimat cas
s presnosti desetiny sekundy, coz pro nacitani casu tj. od nastaveneho
casu - vyse to neni problem (smycka stiha 13 precteni z PCF za 1 sekundu)
ale obcas potrebuji i odpocet casu tj. od nastaveneho casu - nize.

A tam vznika problem jelikoz PCF 8583 neumoznuje nejakym nastavenim v
Control registru zmenit chovani citani casu naopak a ja to musim resit
skenovanim zmeny setiny sekundy (citac desetiny sekundy PCF nema) a tim
provadet odpocet a zde jiz ve smycce se stiha nacist a prevest na odpocet
jen 8 operaci za 1 sekundu coz je nepripustne (smycka obsahuje dalsi nutne
funcke ktere se musi vzdy provest).

Reseni vidim v nalezeni nejakeho obvodu RTC, ktery umoznuje zmenit nastaveni
na odpocet casu. Hledal jsem z dostupnych RTC obvodu, ale ani jeden toto
neumoznuje. Nevite nekdo prosim o RTC s touto moznosti? Dalsi reseni by pak
bylo si naprogramovat dalsi MCU ktery by tuto funkci provadel (asi by to
bylo i levnejsi), ale jde mi o zachovani maximalni presnosti (teplotni
nezavislost atd.)

Diky Radek.