OT poptavka programator ci firma

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Čtvrtek Leden 20 03:01:04 CET 2005

>Neni to specialita FB, FB tohle zna jako:
>concurrency.
Neznam presne FB, asi je to tak prirazeno.

>Ale existuji, jen si je musite vytvorit.
>Ja na to vyuzivam stavy, napriklad kdyz mi objekt opousti moji kontrolu
>a vstupuje do planovace, tak se prevede do jineho stavu a tim
>se uzamce pro moje aplikace.
>Po prevedeni zpet s nim aplikace mohou pracovat, ale je to cele
>na aplikacni urovni.
>Co to je, kdyz to neni zamek ?
Zamek je implementovan jako priznak, semafor. Pokud chcete implementovat
zamky, tak jej doopravdy musite implementovat nejakou sdilenou sluzbou tj.
serverovou sluzbu a ne v na lokalnim pc.

>FB neumi zamknout radek, umi zamknout tabulku prave z duvodu
>kompatibility s klasickou architekturou (like MS).
Aha, takze z tohoto duvodu se snazite zamky na SQL eliminovat zamky ci
semafory jinou sluzbou.

>A zkusil jste to nekdy v praxi ?
>Ja se zabyvam optimalizaci dotazu asi tak 6 let, tohle jsme zkouseli
>jako prvni, vede to jen k pretizeni serveru.
>Jak resite vyhledavani na stisk klavesy (pisu a zaznamy se podle toho
>omezuji)? SQL to asi nebude :)).
>Slavek
Ano, pri stisku klavesy je zde timeout a pokud uzivatel nic dale nestiskne,
tak se posle SQL prikaz s TOP x do databaze. Nedelame to jenom u nas. Mozna
to bude u Vas zase vykonem toho FB. Na MS SQL to neni problem. Ono mozna je
dobre dat FB vice pameti, ... , nevim treba to doopravdy nezvlada.
Dalsi vec je, ze nikdy nemuzete predpokladat kolik tam tech dat je a nacitat
vse se da doopravdy jen u velmi omezenych tabulek.. Navic kdyz ta tabulka ma
malo radku, tak zase to vubec SQL nezdrzi.

Hlavni vyhodou tohodle reseni je, ze se netahaji data po siti, coz zdrzuje.
Na vykon toho MS SQL to nema vliv. Nejvetsi otazkou je sdileni dat, kde
musite resit kolizni stavy zamku. Nedokazi si predstavit, ze by zamek byl
pouze na celou tabulku. Asi bych tomu musel hodne uhnout logiku.

Jenom z uvedeno je zrejme cim dal vice , ze universalni portace je hodnel
pracna - draha. Jak se nekdo ptal na Linux a dalsi ma predstavu, ze to
spusti libovolne na jakemkoliv SQL, ..., tak to doopravdy nejde.

Jirka