Tloustka dratu - 220V rozvod (delsi a skoro OT)

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Leden 19 14:12:04 CET 2005

Zajimava logika, videl jsem neco co je v prikrem rozporu s normami a
vyvozuji s toho, ze je lepsi aby nebyli volne pristupne :-)).

Ma uvaha se ani tak netykala primo norem elektro jako pravniho a logickeho
pohledu na vec jako takovou.
Pokud se podivate na zakony tak neznalost zákona sice neomlouva, ale zaroven
zakon nemuze byt platny (vymahan) a byt pritom utajovany nebo pristup k nemu
vazany na nakup cehokoliv. Zákon vstupuje v platnost az po jeho uverejneni
ve Sbirce zakonu. Dusledek, bezne si ho muzu stahnout z internetu.

U norem narazim na, zaplat a pak se dozvis, ale zaroven musis dodrzovat, to
co mas dodrzovat se nemuzes dozvedet pokud nezaplatis, na me to pusobi jako
vydirani. Vubec to nema co delat se snahou tahat si doma elektroinstalaci
sam, ale kazdy kdo cokoliv stavel mi potvrdi, ze pokud stavite tak nasim
odbornym stavebnim firmam musite stat za zadni casti tela a neustale je
kontrolovat, jak chcete neco kontolovat, kdyz se nemate narok dozvedet co
mate kontrolovat jinak nez za penize.

Dalsi priklad, mam prislusne elktro VŠ vzdelani a svého casu jsme mel i
zkousky pode paragrafu 7, po vstupu do EU zmena, tak pokud bych si nahodou
chtel tahat eletriku sam a zaroven byt rigidni dodrzovac aktualniho stavu
opet musim jit a plytvat svymi penezi.

Zkratka nektere skupini lidi by prisli o solidni zdroj prijmu a proto to je
tak jak je ...