male OT: Zalozeni firmy na vyrobu DPS

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Leden 19 10:14:59 CET 2005

Fakt jste jeste nevidel na jednostrance zarizeni do prumyslu ?
A fakt jste jeste nevidel jednostranku s mraky propojek jako vyrobek
renomovane firmy ?

Ze vetsina lidi neumi navrhnout slusnou desku, to neni to, ze je slozita
deska vzdy nutna. Podivejte se, co kdo dokaze vyplodit. Zbytecne promotane
spoje i diky spatnemu rozlozeni soucastek, zbytecne dvoustranky, zbytecne
tenke spoje, zbytecne male pady pro klasiku a spoje tahane zbytecne mezi,
kdyz to jde jinudy lepe. Profi deska neni o tom, ze se na ni pri vyrobe
nekdo technologicky silene vyradi, ale o tom, ze na prvni pohled vidim
spoje, ktere delal profik a deska vypada znacne jednoduse, ackoli je na ni
nekdy soucastek dost, pricemz je slusne vyrobena :). Proste ze nekdo mel
peci. Ano, solidni navrh desky stoji cas a tedy penize, ale na druhou stranu
pokud ma jit o profi vyrobek, tak je snad nejake ta pece o navrh desky na
miste, ne to flaknout autorouterem a nechat bejt :).

Nerikam, ze bych chtel sbernice od 32b CPU tahat po jednostrance, to je
jasne, ale chci rici, ze je znacny omyl si myslet, ze jednostranky jsou jen
pro skromne bastlire.
Mimochodem nektera zarizeni do prumyslu jsou znacne jednoducha, tedy prumysl
se nerovna silena deska a leckdy jednoducha jednostranka staci, byt to neni
zapojeni za par kacek :).

Firmy produkujici jen jednoduche desky (zadne prokovy, zadna maska) existuji
a jejich zakazniky nejsou jen bastliri a jak se zda, jsou schopny prezit.
Ovsem souhlasim s tim, ze zakazniku ma jiste takova firma mene nez firma,
ktera dela desky na technologicky znacne vyssi urovni, to je jasne.

--
Jiri Bezstarosti